کاروان

آخرین مطالب

دموکراسی عربی

پنجشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۴ ب.ظ

تاریخ آخرین دموکراسی اعراب منطقه به انتخاب چهل آدمکش از میان قبایل عرب برای قتل پیامبر برمی‌گردد.

  • محمدصادق

نظرات (۹)

جالب بود در واقع!
  • علی رسولان
  • همین که تو میگی!
    با لایک اضافه
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!

  • برپرچم سبز عربستان سعودی

    یا حیدر کرار زنند نقش به زودی


    سلام آقای برجیان

    عیدتون مبـــارک ...
    پاسخ:
    سلام
    عید شما هم مبارک*
    عیدتون مبارک
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک*
  • مــ. مشرقی
  • والا :|

    با سلام و‌ صلوات بر محمد و آل محمد 

    رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی یَفْقَهُوا قَوْلِی

    جمعی از دوستان گرد هم آمدیم و تصمیم گرفتیم گروهی تشکیل دهیم تا اعضای فعال، دغدغه مند و جوان بیان کنار هم جمع شوند و به تبادل نظر و بحث و گفتگو با یکدیگر بپردازند. لذا بدینوسیله از  شما دعوت به عمل می آوریم تا افتخار داده و در جمع دوستان در کنار ما باشید در ضمن اهداف و قوانین به پیوست خدمتتان تقدیم می گردد. ( خواهشمند است قبل از عضویت در گروه حتما اهداف و قوانین را با دقت مطالعه نمایید زیرا عضویت در گروه به معنی قبول کردن اهداف و قوانین مربوط به آن می باشد.)


    لینک عضویت گروه:

     https://telegram.me/joinchat/B3T7uwHBkl8Ha_omBJUWdw

    منتظر حضور گرم و فعال شما دوست عزیز هستیم.

    یا علی



    پ.ن 1: گروه از روز جمعه ۹۴/۷/۱۰ مصادف با عید سعید غدیر خم شروع به کار خواهد کرد.

    پ.ن 2: اگر لایق دونستید و به جمع ما پیوستید درصورت تمایل مختصر معرفی شما در حد آشنایی دوستان با وبلاگتون و شاید رشته تحصیلی تون ما رو خوشحال میکنه.

    پ.ن 3: جهت آشنایی با ایده گروه به لینک زیر مراجعه نمایید: 

    http://martt.blog.ir/1394/05/25/n322




    پیوست 1: معرفی و اهداف گروه


    بسم الله الرحمن الرحیم


    گروه "انقلاب گران جوان " گروهی است متشکل از افراد دغدغه مند در فضای مجازی که با مطالعه، تحقیق، تفکر و تحلیل هوشمندانه و عمیق، ضرورت ها و نیازهای جامعه را برای تبدیل شدن به یک تمدن اسلامی تشخیص داده و با سازماندهی، هم افزایی و گفتمان[بحث و گفتگوی هدفمند ] اقدام به جریان سازی در فضای مجازی می نماید تا بتواند با توکل بر خداوند رحمان ، توسل به ائمه ی اطهار و یاری گرفتن از کلام امام و رهبری مانند شهدای انقلاب در راستای اعتلای فرهنگ جامعه ی خود قدمی برداشته و به وظیفه ی خود در این فضا [جهاد فرهنگی] عمل نماید. امید است این تلاش ناچیز مورد قبول و رضایت حضرت صاحب الزمان (عج) قرار گرفته و شامل عنایات حضرتشان گردد.


    اهداف


    1- تحقیق درباره ی منابع محتوا (ائمه اطهار، قران، امام رهبری و..)

    2- بیرون آوردن محتوا از منابع

    3- ساده و روان سازی محتواها

    4- دسته بندی محتوا و در اختیار اعضا قرار دادن

    5- تطبیق فعالیت ها با انتظارات مقام معظم رهبری از فعالین فضای مجازی

    6- تشخیص اولویت های فعلی جامعه (دغدغه ها)

    7- تشخیص علایق افراد در زمینه وبلاگ نویسی و استفاده از این علایق

    8- حرکت مشترک در بعضی از موارد 

    9- هماهنگ سازی فعالیت در عرصه ی مجازی (با توجه به محدود بودن توان، زمان، اطلاعات و .... هر فعال فضای مجازی می تواند قسمتی از کارها و محتواها را پوشش دهد مثلا ممکن است فردی درباره ی نحوه ی تربیت فرزند کار کند، دیگر نیاز نیست که فرد دیگری در این موضوع موازی کاری کند و بهتر است در زمینه های دیگر که خالی و مغفول مانده است [مانند دفاع مقدس و...] فعالیت نماید البته نکته ی ظریفی که وجود دارد این هست که کلیه ی این فعالیت ها پیشنهادی می باشد و دخالت در امر وبلاگ نویسی افراد و نقض حریم خصوصیشان نیست.)

    10- رشد افراد بر اساس قاعده ی یادگیری و یاد دهی 

    11- تحلیل ، نقد و بررسی وبلاگ اعضا

    12- پیشنهادات سازنده برای اعضا در سایر فعالیت های مجازی

    13- کمک در زمینه ی سخت افزاری و نرم افزاری ( در راستای ارتقاء ظاهری و مفهومی وبلاگ اعضا)

    14- در اختیار گذاشتن تجربه افراد با یکدیگر

    15- امید، تشویق، دلگرمی دادن اعضا در راستای آیه ی شریفه ی " تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ"




    پیوست 2 : قوانین


    1- دعوت از اعضای جدید بوسیله ی مدیر گروه و یا با هماهنگی مستقیم ایشان انجام میشه، دوستان اگر افراد فعال را می شناسند خواهشمند است دریغ نفرمایند و به  مدیر گروه معرفی نمایند تا ازشون دعوت بشه.

    2- عارفانه و عاجزانه از دوستان می خوایم که وقتی موضوع بحث مشخص شد، فقط و فقط درباره ی همون موضوع صحبت کنند و پای موضوعات دیگه را به میون نیارند.

    3- "اظهار نظر" حق مسلم همه ی اعضا است و هیچ فرد نمی تونه این "حق مسلم" را از شما بگیره (یادتون باشه که حق گرفتنی است !!!)

    4- حرف ها، نظرات، انتقادات، پیشنهادات  و... را بدون رودربایستی و با رعایت احترام و بیان کنید، به قول قدیمی ها "سرکه گرفتن اصول می خواهد" البته خدایی نکرده اگه از کلمات رکیک و ... استفاده کنید شاید با احترام تمام از گروه اخراج شوید 

    5- سعی شود مطالب به صورت یکجا و در قالب یک نظر ارائه شود تا با تعدد نظرات مواجهه نباشیم (پیشنهاد می شود در قسمت تنظیمات نرم افزار تیک ارسال مطالب enter+ctrl زده شود تا از ارسال تک خطی مطالب پرهیز گردد)

    6- اعضا باید به اهداف گروه پایند بوده و خود را در ارتقای اهداف سهیم بدانند .

    7- فضای گروه نه تنها بر اساس احترام متقابل بوده بلکه انتظار هست  اگر فردی "اتفاقی و بر حسب عدم اطلاع" بی احترامی نمود سایر اعضا با احترام و محبت بیشتر با ایشان برخورد نمایند تا از خجالت آب شود و ...

    8- مجددا رودربایستی را کنار بگذاریم و تفکر خودتون  را صریح اعلام نماییم (مطمئن باشید اعضا به بلوغ اجتماعی، شخصیتی، مالی و ... رسیده اند و شرایط بحث و گفتگوی آزاد را درک کرده و شما را قضاوت نخواهند کرد)

    9- اگر مشکل و یا نظری درباره ی مدیریت گروه دارید خواهشمند است ان را در ابتدا به صورت خصوصی با خود مدیر و در مرحله ی بعد با افراد تاثیر گذار گروه مطرح نمایید اگر حس کردید که به نظرات شما در مورد نحوه ی مدیریت گروه بی اعتنایی شده است می توانید انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت علنی در گروه مطرح نمایید.(در گوشی: یه اتاق فکر هست که به حسن اجرای اهداف گروه نظارت می کنه و حتی می تونه مدیر گروه را استیضاح نماید!!!!)

    10- کلیه ی قوانینی که در فضای عادی جاری و معتبر هست در این گروه مجازی نیز معتبر می باشد.

    11- اگر یکی از اعضا برای اعضای دیگر ایجاد مزاحمت نماید [در گروه و یا چت های دو نفره] و این امر برای مدیر گروه مسجل شود، شک نکنید که از گروه اخراج شده و برحسب شرایط به دیگر اعضا هم اطلاع رسانی می شود تا دیگر اعضا هم این فرد خاطی را "بلاک" نمایند و درس عبرتی برای دیگران باشد.

    12- افرادی که در گروه هستند اکثرا مذهبی و ولایی هستند و خجالت می کشیم این موضوع را بیان کنیم اما اهمیت و خطرناکی موضوع و سیاس بودن نفر سوم (!!!) گفتگوهای دو نفره، موجب بیانش می شود : "مواظب روابط آبجی داداشی باشید" (http://martt.blog.ir/1394/03/21/n295)

    +++
  • مــ. مشرقی
  • "دموکراسی عرب"!! اصا جور در نمیاد.
    پاسخ:
    آرایه پارادوکس است!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی